top of page
  • תמונת הסופר/תעורך דין שבתי לוי

נזקי רטיבות במבנה פסקי דין

הכנסתי פסק דין אחד בלבד. קיצרתי אותו עד כמה שאפשר גם על חשבון דיוק בעובדות. נשארו עוד 100 מילים להשלים את המאמר, זה לא יספיק לי עבור עוד פסק דין. ניסיתי לתמצת כמה שאפשר את פסק הדין. אולי עדיף פשוט להרחיב את הקיים.

רטיבות וחדירות מים עלולים לגרום לנזקים רבים לתשתיות המבנה.

ישנם גורמים שונים אשר יכולים לגרום לנזקי רטיבות, חלקם אף אינם בשליטת בעל הנכס.

לדוגמא אלו יכולות להיות בעיות רטיבות כתוצאה מבעיה אצל השכן או חדירת מי גשמים כתוצאה מעבודה רשלנית של קבלן האיטום.

תיקון נזקי רטיבות ותיקון מקור הבעיה עלול להיות דבר יקר, למשל כאשר צריך לשבור אריחים וקירות על מנת לגשת לצינור הדולף. אין זה מפתיע שנזקי רטיבות במבנה היו סיבות לתביעות משפטיות רבות.


30 אלף שקל פיצויים על נזקי רטיבות


במסגרת ת"א (חיפה) 22907-08-16 - ג'יזל הירש נ' גילה סגל ואח' שניתן ע"י השופט אהרון שדה מבית משפט השלום בחיפה, בעלת דירה זכתה ב 30 אלף שקל פיצויים על נזקי הרטיבות בדירתה עקב בעיות הצנרת של שכניה.

בעלת הדירה השכירה את הנכס, ולאחר כחודש דיירה דיווחו על סימנים לדליפת מים מהדירות הסמוכות. בעלת הדירה פנתה על השכנות בדרישה לתקן את נזילות המים. לטענתה רק אחת הדירות ביצעה תיקונים, וזאת לאחר חודשים רבים. בנוסף התיקונים לא פתרו את הבעיה והשוכרים עזבו את הנכס.

בית המשפט מינה מומחה להעריך את הנזק לדירה. המומחה אישר כי ישנה בעיית נזילה שמקורה בדירות השכנות והמליץ על הפעולות הנדרשות. לאחר התיקונים השופט ביקר בדירה וראה כי ההמלצות יושמו. אך מכיוון שקרוב למחצית מנזקי הרטיבות הן תוצאה של מים שחדרו לבניין מבחוץ ומצבו הכללי של הבניין רעוע הוא הטיל את האחריות גם על בעלת הדירה וקבע כי היא אחראית ל 30% מהנזק בדירתה. בסופו של דבר נפסקו לטובתה 30 אלף שקלים בהתאם לשכר דירה של 15 חודשים ולא 24 כפי שתבעה.


bottom of page